lördag 30 juni 2012

Mot norr.

Snart kommer föredettaFru och Loppan och hämtar mig. Skjutsar oss till tåget mot den aprikosa stugan i norr.

Vi ska hem till mina föräldrar. Till det lilla brukssamhället som någonstans lade grunden till det som blev jag. Jag och Loppan. Och systeryster och hennes två småknoddar. Det ska bli jätteskönt.

Pengar. Är väldigt på tapeten här hos mig. Att spara, men ändå kunna leva. Försöka att inte låta allt handla om ett eventuellt barn. Att inte sitta hemma och inte kosta. Utan bara vänta. Ibland är det svårt att prioritera. Har ändå fått till en lovande sommarplanering. Flera trippar, både till gamla och nya ställen. Utan att kosta speciellt mycket. Bo hos föräldrar. Fd svärföräldrar. Och så en helt ny resa som jag aldrig gjort förut. Kostnadsfritt boende hela vägen. Bara tågbiljetterna som kostar. Kanske innehåller den sista resan en sväng till Danmark, bland annat för att kolla in vart jag ska. Den där dagen i september, när det förhoppningsvis blir dags för sperma i sprutform.

Nå. Den här första semesterveckan som tillbringats i Stockholm har varit fin. Har gett mig mycket att tänka på. Skulle gärna berättat mer men vi känner ju inte varandra än. Det kommer.

Nu åker vi mot del två av semestern. Del två av fyra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar