söndag 12 maj 2013

Igår höll han på.

I magen. Jag kan inte kalla det sparkar, mer känslan av att nån vred och vände på sig därinne. Möxade, som vi säger i Norrland. Jag hade varit igång jättemycket. Promenerat i stan. Möblerat om. Klippt gräs. (Nu börjas det, har massor med gräs att klippa. Oroar mig lite för hur det ska orkas med. Delar upp i små bitar åt gången.) Ofta känner jag av honom mest då. När jag vilar efter att ha varit väldigt aktiv.

Jag har så svårt att veta hur mycket jag bör vara igång. Eftersom det är det jag vanligtvis gör- är igång. Jag vet inte vad jag ska göra annars. Jag vet som inte hur mycket jag faktiskt orkar. Om jag bara är fjompig när jag tror att jag måste vila ofta. Fast faktum är att jag inte orkar lika mycket. Igår slutade det med blodtrycksfall- fick sitta på golvet en kvart mitt i matlagningen. Antar att det betydde att jag borde ha vilat lite mer. Det är så konstigt när kroppen inte orkar. Har begränsat promenerandet på barnfria helger till max två entimmarspromenader. Annars kan jag liksom vara ute och gå hur mycket som helst, speciellt när solen och värmen börjat komma. Har också märkt av smärta i blygdbenet och ljumskarna. Googlade och lärde mig att man kan ha foglossning där också. Trodde bara att det var på ryggsidan.

Nå. Idag har jag tagit det lugnt, och vilat en timme i sängen. Nu ska jag åka in till stan och träffa Femmistjejen. Nästa vecka ser jag fram emot- mina föräldrar kommer fr Norrland på torsdag och ska skämma bort mig och Loppan lite. På lördag kommer systeryster från Örebro med sin familj och vi ska alla bo på hotell i stan och gå på Gröna Lund. Det ska bli fantastiskt roligt. En minisemester!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar