måndag 6 maj 2013

Sol och full fart.

Det blir inte mycket uppdaterat. Konstigt- jag borde som ha behov av att skriva om vad som sker. tycker jag. Mitt i denna skitstora förändring borde behovet av att ventilera vara stort. Fast tvärtom så är jag rätt introvert, och pratar mindre än nånsin om allt som rör sig i huvudet. För jag vet knappt själv vad, OM nåt rör sig därinne.

Jag mår ganska bra, och har gjort de senaste två veckorna. Magen är som en stor, hård och rund boll. Jag är jättelycklig över den, men vågar emellanåt knappt tro på den. På att den innehåller nåt. Fortfarande inga sparkar, och jag tycker fladdret är mindre förekommande nu än det var för nån vecka sen. På onsdag, i övermorgon, är det dags för RUL. Måtte det gå bra!

Mammabyxorna och mammatröjorna är allt jag bär nowadays. I allt annat ser jag bara ut som en oformlig klump. I mammakläderna ser jag fin ut. Jag känner mig fin. På ett ovant, kvinnligt sätt. En del klienter har listat ut att det finns en bebismage under koftan. För i klientkontakten bär jag fortfarande alltid nån stor, sjalig kofta. Känns liksom så privat på nåt vis. Fast snart är det alldeles för varmt att drapera sig så.

Loppan var sjuk förra veckan, och jag vabbade. Hon kräktes på natten och var hur pigg som helst på dagarna. Jag har märkt att min kropp inte alls klarar sömnlösa nätter just nu. Den reagerar med migränliknande huvudvärk direkt. Fast vi har haft det mysigt ändå. Loppan är sååå förväntansfull inför att bli storasyster. Måtte allt gå bra nu! Jag inser att det här med att Loppan sover med mig i min säng- det är nog ett problem. Hon är väldigt ägande om sin sida i min dubbelsäng, och har inga planer på att flytta till sitt rum. Och hon nöjer sig liksom inte med sin sida i sängen- hon ligger kors och tvärs och jag får i bästa fall en liten sängstump på ena sidan. Hur ska det gå med Bebis också? Och jag har inte hjärta att tvinga bort henne.

Jag får klura på den ett tag till.

Veckorna med Loppan är fyllda av barn. Det är så kul att hon har mycket kompisar, och det är ofta här de hänger. Jag gillar ju det, men undrar lite hur jag ska orka med det här tempot när jag blivit ännu större. En del kompisar är tre år, och då behöver jag vara väldigt delaktig för att det ska funka. Konflikterna mellan de små - de kan bli ganska stora. Jag behöver få till lite vila i min barnvardag också.

Nå. Jag ska lägga mig. Så att det blir onsdag och RUL snart. Jag längtar väldigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar