fredag 31 maj 2013

v 23 imorgon.

Nu känner jag äntligen små sparkar emellanåt. Oftast nån gång per dag. I onsdags kunde jag känna några sparkar utanpå magen, med handen. Mitt i ett personalmöte. Jag hade väldigt svårt att koncentrera mig på nåt annat än min mage!

Veckorna går, både snabbt och sakta samtidigt. Den här veckan har jag min Loppa, och som vanligt så säger det bara swoosh så är de veckorna slut. Vi har varit på dagisavslutning och grillfest. Min stora lilla tjej börjar snart förskoleklass. Det gör mig vemodig, och jag undrar hur och när hon blev så stor. Min fina Loppa har varit lite arg på mig de senaste dagarna. Jag har känt ett tag att hon håller på med nåt med mig just nu. Ena sekunden är hon nära, nära och vill inte att jag ska försvinna. Nästa är hon arg på mig. Igår kväll, efter en fight, så berättade jag för henne hur mycket jag älskar henne.

"Men lillebror i magen då? Du vill ju ha honom också?"

Jag tror att hon funderar mycket på vad det innebär. För vår relation, för henne. Att det kommer ett barn till. Vi pratade om att lillebror inte på nåt sätt förändrar min kärlek till henne. Att jag alltid, alltid kommer att älska henne lika mycket och att ingenting kan ändra på det.

Igår var jag på Mama Mia igen. Och igen så var min bm borta. Förra gången blev det ju inställt, men det fick jag veta när jag redan kommit fram till Söder. Den här gången fick jag iaf träffa en annan bm. Men just nu känner jag mig lite tveksam till mitt val av mvc. Hoppas på att gruppen för ensamstående ska visa sig göra det värt det. Den börjar i augusti, och det är bara två träffar.

Jag valde iaf Danderyd som BB. Trots den garanterade platsen på Huddinge så fick det bli så. Danderyd är så sjukt mycket närmare, och det underlättar ju mycket. Hoppas bara på att de har plats för mig när det blir dags. Jag fick höra hjärtljuden för första gången, och det lät finfint. Mitt järn var väldigt lågt, så dags att börja med järntabletter. Nästa bm-besök blir efter midsommar, och då börjar de mäta magen.

Jag har skickat in alla papper till Försäkringskassan. Runt den 25:e juni borde jag få svar på om de beviljar gravidpenning eller inte. Hoppas så på det.

Inser att jag behöver ta tag i att fixa lite grejjer snart. Köpa sakerna som ännu inte är inhandlade. Innan jag blir för trött och tjock. För jag är redan ganska trött och tjock!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar