måndag 11 februari 2013

Tankar och symptom.

Tisdag. Det har varit en sån där vecka när tiden rusat. Inte många stunder för grubblande, och det är nog bra. Ibland kan jag tänka att det är lite för mycket just nu, andra stunder tycker jag att det är bra att det är så. För inte nästa vecka men veckan därpå är det Mama Mia. Jag är i vecka 7 nu. Tiden går och jag har knappt märkt det.

Nu känns det som att jag ju var gravid jättekort stund förra gången. Då fick jag missfall i v 8. Det är ju om en knapp vecka. Då kändes det som att jag varit gravid länge. Jag hade tänkt så långt, så mycket. Det var liksom redan ett barn därinne, i mitt huvud. Den här gången har jag ju knappt vågat tänka på det alls, och därför känns det som att det gått jättekort tid. Även om det finns med mig hela tiden, att det finns nåt därinne, så är det inte mitt hela fokus. Jag tror att det gör att tiden går på ett annat sätt. Livet lever på, liksom. Och det känns inte lika mycket i kroppen heller. Sist hade jag konstant, kraftig molvärk. Jag minns att folk tyckte dte var konstigt att det kändes så mycket, så tidigt. Jag tänker nu att det kanske berodde på att nåt var fel, att det kändes så mycket. Nu moler det ibland, fast inte så mycket. Brösten är ömma, det har smugit sig på och emellanåt är det väldigt påtagligt att de är där. Jag mår inte direkt illa, men emellanåt känner jag ett obehag, och en olust att äta. Lite yrslig. Jag kan bli sjukt sugen på hembakt sockerkaka och farmors ambrosiakaka, som jag vanligtvis inte gillar. Och chokladtårta.

Lilla sover fortfarande. I e.m hämtar Ex-Fru på dagis. Det blir tomt. Jag har haft Loppan hos mig lite längre, eftersom Ex-Fru inte mått bra. Då blir tomrummet än större när hon åker. Underbara unge!

Vi pratade semester på jobbet igår. Snart dags att lämna in önskemål. Surrealistiskt som alltid. Sommaren känns så långt borta. Jag önskar mig lite ledigt från jobbet nu, men det kan jag inte ta. Känner mig sliten. I år behövs dock semesterdagarna mot slutet av sommaren. Vore fint om Loppan kunde få vara hemma till skolstart och inte behöva gå på fritids, iallafall inte så länge, innan skolan börjar. Blir ju två inskolningar- både i skolan och fritids. Och separation från dagis och bästisen som är ett år yngre. Det kommer att bli en händelserik höst, förhoppningsvis på flera plan.

Nå. Mot duschen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar