tisdag 26 februari 2013

"Vet du...

... jag har märkt en sak. Magen! Den har VÄXT! Vi måste kramas!"

Min fina kollega. Han visste ju om att jag var gravid, men hade under dagen noterat att det syns.

Och det gör det verkligen. Den står ut. Jag gör mitt bästa för att dölja under koftor och stora tröjor. Jag vill inte att klienterna ska se det, inte såhär tidigt. Tänk vad otroligt jobbigt det skulle bli om nåt gick fel.

Vilket det typ inte får nu. För jag har inte kunnat låta bli att vara glad. Det blir som svårt när magen faktiskt blivit lite rund. Man måste som klappa på den. Och få en relation. Så nu måste fröet stanna kvar. Faktiskt.

Imorrn ska jag på inskrivningssamtal på Mamma Mia. Jag är i vecka 9. Förra veckan var minst sagt fullspäckad, därav bristen på inlägg. Den har också varit fysiskt ansträngande. Det går fanimej inte att undvika när man har en femåring. När man ska springa i djupsnö med travande häst med en Loppa på. När Loppa plus kompis vill att Mamman ska dra två barn i två pulkor, och springa så fort det går i nedförsbackar. Och jag kan inte välja bort sånt där. Loppan känner sig redan lite stött över att inte ha full tillgång till min mage. Hon älskar att gnussa in sina små fötter, rätt hårt, och knöla runt dem i magen när hon ligger i soffan och äter välling och i sängen när hon ska sova. Hon vet nu att hon måste knöla försiktigt.

"Jag veeet mamma. För du försöker få en bebis!"

Mående: illamåendet har lite bytt form, och på nåt vis blivit lite mer hanterbart. Kaffe är fortfarande out of the question. Jag är ofta illamående och kan inte tänka mig att äta nåt, blir sen tokhungrig, äter massor och blir sjukt illamående igen efteråt. Och magen... den beter sig INTE som vanligt. Jag (ursäkta detaljer) är förstoppad och har massor med gaser som gör tokont. Problem jag typ aldrig har annars. Det förbättrar inte illamåendet direkt. Jag har ju lite svårt för just det här, att kroppen... beter sig. Fast sålänge allt är normalt så är det helt OK ändå, även om det emellanåt är riktigt plågsamt.

Jag tänker en del på ekonomi och boende, som vanligt. Inser att min tanke om att flytta till en tvåa- den är nog inte helt genomtänkt. Lite önsketänkande. Klart det skulle gå, men det skulle nog bli tufft. Jag har en väldigt schysst hyra för min trea här ute på landet. Jag undrar om det skulle vara värt det, att slippa bilen och komma närmare civilisationen men vara jävligt trångbodda... Får nog klura på det ett tag till.

Nu kvällsfika och sen sova. Jag är lite nervös inför imorrn. Och hoppas så att jag ska få en tid till vul jättejättesnart. Men det är ju bra fantastiskt att jag ska skrivas in på mvc imorrn. Hoppashoppas bara att allt är som det ska med fröet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar