lördag 29 september 2012

Bättre dag.

Loppan har haft lite mer hosta och snuva. Inte så bra. Men hon har varit vid mycket gott humör, och jag har också varit gladare än igår. Vi var ute en stund och spelade fotboll, och frisk luft gjorde underverk. Och vi har varit och hämtat hamstern. Loppan ändrade sig lyckligtvis när det gäller namn och han fick heta Bubblan. Vi är båda stormförtjusta. Vilken sötnöt.

Loppan har varit hos mig i två veckor nu, och blir nog lite längre ändå. Ex-Fru har de senaste två åren levt med en depression som gör att hon emellanåt lägger in sig på sjukhus. När det blir alltför tungt. Jag önskar så att den där mörka dimman över hennes tillvaro kunde skingras. Jag blir också lite tyngd när hon är inlagd. Ovissheten är värst- blir det en helg eller en månad? Eller mer? Och så förklara för Loppan. Att Mamma T måste vara på sjukhus och vila ett tag.

Imorgon kommer finaste vännerna A och K på besök. Det blir fint, att vi får träffa nån annan än oss själva!

Egentligen så är det bara åtta dagar sedan en eventuell befruktning typ nu eller inatt. Det har inte gått SÅ lång tid. Känns som en livstid dock. Beställde billiga gravtest för att kunna kolla innan dag 14. Tjuvkolla. De var dock slut hos testlagret så jag fick bara två istället för tio. Resten kommer senare. Ett har jag redan testat, fast det var ju negativt såklart. Det andra tar jag på typ dag 12 tänkte jag. Jag suger verkligen på att sväva i ovisshet. Kan inte förhålla mig till att inte ha nåt att förhålla mig till.

Innan Loppan blev sjuk hade hon sovit sju nätter i sin egen säng. Har aldrig hänt- hon sover alltid med mig i min dubbelsäng. Efter de där sju nätterna blev hon krasslig och ville sova hos mig, och det fick hon såklart. Fast nu blir hon nog kvar där. Och jag är så dubbel till det själv- är supermysigt med den varma, lilla kroppen bredvid. Är iofs inte jättemysigt alltid med de där pillrande fötterna som trycker sig in i halsen, midjan eller benen som ligger tvärs över så att man inte kan röra sig. Fast mest är det mysigt. Loppan ikväll:

Mamman; Ska du sova i din egen säng eller hos mig inatt?

Loppan; Hos dig. Mina fötter är så kalla, och dina ben är så varma och gossiga!

Så nu ska jag krypa ned hos den lilla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar