fredag 28 september 2012

Vab, depp. Och en hamster.

Krasslig Loppa. Fast inte så krasslig som jag trodde. Igår var en sån där dag. När hon var för pigg för att ta det lugnt. Jag suger också på att vara inomhus flera dagar i rad, och resultatet blev två människor som klättrade på väggarna.

Nå. Vi kom oss iaf iväg till djuraffären. Projekt Hamster är på väg in i slutskedet. Igår köpte vi det sista vi behövde och iordingställde buren. Idag ska vi hämta en liten vit/guldtuss med röda ögon. Från början var det bara för att jag tyckte att det skulle vara bra för Loppan. Själv har jag sagt aldrig mer burdjur. Men nu tycker jag också att det ska bli kul!

Vad den ska heta? But Hello Kitty, of course! Finns inget annat för Loppan.

Sen deppar jag för Projekt Bebis. Känner mig (nästan) helt övertygad om att det inte tagit. Dag 8 efter inseminationen idag, och jag tycker att jag borde känna nåt. Under några dagar, fram till i förrgår, har jag varit öm runt livmodern. Speciellt påtagligt på eftermiddagarna/ kvällarna när jag varit igång en hel dag. Det har känts som varmt, och molande. Har varit lite obehagligt att sitta med benen¨på vissa sätt, eller bära Loppan. Har haft en del flytningar. Igår och idag har jag känt i princip nada. Det befruktade ägget borde ha fäst nu, om det funnits nåt. Eller åtminstone vara på G att göra det. Och jag tänker att det borde kännas nåt. Känner på brösten för att kolla om de är ömma- men ingenting.

Försöker börja planera för nästa försök. Tänker att det är bra att ha planen klar, för att det inte ska göra lika ont vid ett minus. Gå till banken i början av nästa vecka, fixa pengar. Har en del äl-test. Är lite bekymrad över hur jag ska kunna vara borta från jobbet igen. Den här månaden ser redan illa ut. Tre sjukdagar och två vab. Blir dyrt. Och vet att det blir tufft för de andra när någon är borta. Två av mina kollegor vet vad jag pysslar med. Funderar på om jag ska berätta för de återstående två, och ha dem alla med i planeringen? Så att de vet när det närmar sig, och så att vi kan se över hur det blir på jobbet de kommande dagarna om jag måste dra och hinna ha en plan för det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar