torsdag 20 september 2012

Sjuk.

Fast inte på riktigt.

I förrgår em gick jag hem från jobbet. För att jag inte fixade att vara kvar. Så nu är jag "sjuk".

På mitt jobb träffar jag varje dag ungefär trettio människor, som på ett eller annat sätt står utanför samhället. Många som mår väldigt dåligt. Som vill prata om sitt. Något jag vanligtvis gärna gör, och trivs med. Men just nu... går det inte. Jag är själv något av ett nervöst vrak. Ingen att hålla i handen när åskan går, liksom. Och jag har bara lite, lite dåligt samvete för att jag sitter i soffan och kollar på film.

Och.. igår var den där, den vanliga, fula nollan på testet. När jag tog ut stickan ur den digitala grejen och kollade så fanns bara kontrollstrecket där, i övrigt helt vitt. Imorse- också en nolla, fast när jag tog ut den stickan och kollade så fanns ett till svagt blått streck där bredvid. Och på testet kl 11- nolla, men det andra blåa strecket var tydligare och kraftigare. Så jag undrar... om det håller på att slå om? Idag testar jag en extra gång, innan jag hämtar på dagis. För tänk om? Tänk om det tänker bli en ägglossning ändå? Då kommer jag nog att panikera. Isf är det ingen idé att åka förrän imorrnbitti, så då skulle jag hinna fixa lite redan nu. Beställa flygbiljetter. Förbereda Ex-Fru och få skjuts till Arlanda.

Måtte det vara så!

I övrigt har jag på nåt oplanerat sätt lovat Loppan en dvärghamster. Och på nåt vis så står det i Loppans rum redan en bur med ett sånt där hjul i, som lär hålla oss vaken på nätterna. Jag vet inte hur det gick till, men nu är det som det är. Hamstern ska inhandlas nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar