lördag 3 november 2012

Ledsen.

Ledsen morgon. Känner mig bara så jätteledsen.

Igår- tripp till centrum. Med dockvagnen och dockan Gabriella. Loppan hittade en klänning och ett par tights. Mycket fina. Hon behövde verkligen. Behöver mest hela tiden, för attans vad hon växer! Det gå inte heller att köpa kläder å t henne- om hon inte får välja själv så vägrar hon ha dem på sig. Det får inte vara randigt, inte mumin, inte blått eller svart eller grönt. And so on.

Sen åkte vi till videoaffären och hyrde film och köpte födelsedagsfika till Ex-Fru som skulle komma förbi för födelsedagsfirande.

Sen hem och duka och fixa. Prinsesstårtebakelser, paket, sätta svans på grisen och fiskedamm. Att man fyller 39 är ingen anledning att inte leka fiskedamm och knorr på grisen tycker Loppan. Och det har hon ju rätt i! Sen klippte Ex-Fru mitt hår- stående aktivitet när vi ses! Och sen åkte vi till kyrkogården och tände ljus. Det var så fint. Så fint att ha tid tilsammans, alla tre.

Sen blev jag koma-trött. Har blivit det de senaste dagarna. Börjar redan vid halv sju. Jag får verkligen kämpa för att inte somna. Ögonen vill ner, kroppen känns nästan febrig och vill bara sova. Jag vet inte vad det är- allt som hänt och en psykisk trötthet som kommer från det, fysisk reaktion på allt som hänt kroppen? Obehagligt är det iallafall, och högst opraktiskt när det finns en pigg 5-åring som vill umgås.

Idag ridlekis! Ser vi fram emot. Den kommande veckan känns läskig och tung. Den här kursen jag ska gå. Känner ingen, och fortsättningskurs i en samtalsmetodik som det var flera år sen jag läste grundkursen i. Jag tycker att sånt är lite läskigt vanligtvis, och just nu känns d oöverstigligt. Ofta går d ju bra när jag väl är där... men just nu känns d svårt.

Energilös just nu. Hatar d, vill inte vara så. Önskar mig påfyllnad i nån form, som sliter mig ur d. Att gilla läget och låta d vara som d är- jag kan inte.

Just nu- småfötter som tassat upp och gossar med min mage!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar