söndag 4 november 2012

Ny vecka.

Igår blev en fin dag. Jag och Loppan såsade hemma hela fm, kollade film och lekte med dockor. Sen ridlekis, och Loppan var den modigaste ever. Hon har hitintills alltid fått rida den enda shetlandsponnyn, eftersom hon är minst. Igår fick hon testa en stor ponny, för Loppan helt enorm. Hon såg rätt skräckslagen ut när jag hjälpte henne upp, men hon kämpade på och det gick hur bra som helst. Efteråt i bilen sa hon:

Mamma, jag tänkte att det här, det klarar jag ALDRIG! Men sen gick det ju jättebra!

Och vi pratade om att göra saker man inte vågar, om hur mycket man lär sig då. Om det viktiga i att känna sig rädd, köra på ändå och inse att det inte var så farligt. Kanske till och med kul! Och hur stolt man blir efteråt.

Det tänker jag ha med mig den här veckan. Loppan får vara min förebild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar