torsdag 8 november 2012

Välkontrollerad.

Jag är vanligtvis ingen flitig besökare på gyn. Jag har som inte haft så många anledningar. Så såhär välkontrollerad har jag aldrig varit tidigare.

Dagens check-up gick bra. Jag behöver inte komma tillbaka mer. Jippie! Bara att invänta nästa mens då. Hoppas att den tänker komma inom en hyffsat snar framtid. Och sen kan jag börja räkna ned. Mina snälla föräldrar har sagt att de kommer att hjälpa mig ekonomiskt med nästa försök. Det är jag dem evigt tacksam för. Möjligheten att försöka igen så fort det går gör att det känns lite mindre hårt med missfallet.

Jag känner mig inte lika stressad heller över att nästa försök inte kan ske imorrn. Att det kommer att dröja minst en och en halv månad, och kanske mer. Jag gillar det inte, men kan acceptera att det är så det är.

Oj vad jag känner att jag borde göra nåt nyttigt. Stryka, städa. Åtminstone ta ut Gnagis en stund. Men´oj vad jag inte orkar. Så trött. Tror det får bli ett avsnitt av barnmorskorna och moffla morötter som blivit min senaste craving. Jag tok-käkar morötter. Och sen sova.

Så får det bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar