onsdag 26 december 2012

Dag 12 och värdelöst morgontestande.

Bah! Igår köpte jag ett tvåpack Clearblue. För att jag inte kunde hålla mig längre. Imorse vaknade jag spänd vid halv fem. Och så gick det såhär:

En liten... bok. Lika med testfel! Vad fan!? Jag väntade med fjärilar i magen på ett Gravid eller ett Ej Gravid. Och så blev det... testfel?! Totalt antiklimax. Så jag blev tvungen att försöka klämma ut några droppar till fem minuter senare, och testa med andra testet. Och då blev det ett Ej Gravid. Men jag vet inte hur mycket vikt jag ska fästa vid det. Jag borde ha sparat det andra testet och gjort om det imorrn. Fast nu känner jag att det kanske är dumt att testa mer före lördag eller söndag- dag 14 och 15. För fan vad det tar på nerverna det där. Är jag gravid så är jag väl det, och är jag det inte så är jag det inte. Oavsett om det är testat eller inte. Men det kliar i fingrarna...

Såhär mår jag: inte som efter förra inseminationen. Det senaste dygnet har jag haft aningens ont i brösten, men mer som innan mens än som hur det kändes förra gången då brösten var tokömma. I magen har jag dock känt en hel del, och där har det känts ungefär som förra gången. Moligt, spännigt. Och efter en arbetsdag är det som att magen är "trött" och spänner mycket och jag vill bara sitta ned och vila den. Detta dubbla gör mig förvirrad. Nästan inget i brösten, men ganska mycket i magen. Jag vet inte vad jag ska tro. Och därför önskade jag mig ett test som skulle berätta det för mig, eftersom ovisshet och jag inte går så bra ihop.

Nu måste jag handla nya/nytt test idag. Funderar på om jag bara ska handla ett, och spara det till söndag morgon. Dels för att det blir så dyrt annars, dels för att försöka lägga det här åt sidan i två dagar och inte frestas att testa tidigare. Jag får se när jag väl står där på apoteket, I guess.

Usch, vad det här är nervigt.

Jag har jobbat juldagen och annandagen och ska göra det idag med. Otroligt träligt, så lugnt/tråkigt. Men imorrn börjar min en och en halv veckas semester, och på måndag åker vi upp till mina föräldrar. Ska bli otroligt skönt.

Vi har haft en bra jul. På julafton var vi hos mina fd svärföräldrar- jag, Ex-Fru, Loppan. Tomten kom, och Loppan var jätteglad! Jag sov över hos Ex-Fru, och efter jobbet på juldagen åkte jag också till mina fd svärföräldrar och käkade mer julmat. Då kom också Ex-Frus syskon med familjer, och tomten dök upp igen!

Jag kan känna att det är lite laddat för mig att umgås så mycket med Ex-Frus familj, samtidigt som jag känner en tillhörighet där. Ex-Frus mamma är så glad när jag kommer, och bjuder in mig att komma dit även själv och käka och fika. Fast zatt vara där med Ex-Fru och Loppan, och inte vara där som par, det är konstigt. Lätt att falla tillbaka i gamla mönster, och det sitter som en reflex som jag måste stoppa hela tiden- som vill hålla om eller lägga handen på hennes knä. För att det är så det brukat vara i just den situationen. Jag blir jätteförvirrad.

Nu måste jag rusa till jobbet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar