lördag 15 december 2012

Söndag.

Tidig morgon. Loppan sover. Jag är hemma i min soffa igen. Känns nästan lika overkligt som förra gången.

 
Att nyss så låg jag här. Medan Loppan och ExFru var här hemma hos mig och hade en, om än inte helt vanlig dag, så nästan. Så var jag i Danmark och fick en massa bebisfrön insprutade i magen.
 
Skitkonstigt. Men tänk, att det flöt på så bra. Trots allt.
 
Vilken grej det är, det här. Vad mycket kraft och energi det bor i det. Och hopp. Och liv.
 
Det gick ändå lättare på många sätt den här gången. Jag visste vart jag skulle. Jag visste vad som skulle hända. Och faktiskt underlättade det att jag blev gravid förra gången, trots att det inte höll hela vägen. Nåt blev ju rätt då. Det kändes hoppfullt.
 
Nu kommer dessa väntans veckor. Jag är glad att det är jul, så att man får annat att tänka på. Jag kanske kan tappa bort det här lite, under väntan. Jag får testa precis innan vi åker upp till mamma och pappa. Bra, för om det är negativt så kan jag vara ledsen innan jag åker upp. Och inte när jag är där. Och när jag kommer tillbaka till Sthlm så är det i princip dags att åka igen. Jag får min retroaktiva löneförhöjning den här månaden, så den täcker en stor del av nästa försök. Otroligt glad för det! Gör att det kanske inte känns lika jävligt om det inte tar. Jag kommer inte att behöva vänta lika länge som den här gången.
 
Jag känner mig inte lika nojjig över allt som känns i magen. Jag tror att jag kan låta det vara lite i bakgrunden den här gången. Förra gången försökte jag tolka varenda ilning, tryck, pirrning som kunde härledas till livmodern. Jag tror att jag kan vara coolare med det den här gången. Jag hoppas det.
 
Jag är SÅ glad att jag åkte. Jag velade rejält en bra stund när jag upptäckte den glada gubben. Hade lika gärna kunnat bli så att jag skippat det, för att det kändes för osäkert. För mycket pengar på nåt som jag inte hade full koll på.
 
Men.
 
Då hade det här blivit en riktigt deppig månad. Nästan så att det är värt de där pengarna bara för att få ha hoppet.
 
Jag har inte sovit så många timmar. Jag ska försöka ha en lugn dag med Loppan. Och så lite ridlekis.
 
Glad, ganska lugn och väldigt trött C.
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar