torsdag 13 december 2012

Fin lucia!

Lucia som ledig mysdag är den bästa traditionen vi uppfunnit. Då går vi till dagis luciatåg på morgonen, sen går jag och Loppan hem igen. Pepparkakshusbygge, granklädning och smällkaramellsfix. Loppan är stolt och glad över att få gå hem före alla andra barn, jag tycker också att det känns skönt att få ta henne hem från det kaos som följer när föräldrarna går och de mindre barnen bryter ihop.

En otroligt välgörande dag! Inget jobb, kolla på Lilla Anna och Långa Farbrorn och bli skönt sömnig, dricka kaffe och äta lussekatter. Bara hänga, mitt i veckan.

Och nu har vi precis hämtat hem Loppans bästis F från dagis. Hennes mamma hade fått fel på bilen så F får hänga här tills mamman lyckats ta sig hit. Nu lagar de en hemlig brygd som jag tydligen kommer att behöva dricka sedan :o)

Jag har kollat biljettläget med tåg och flyg till Köpenhamn. Det ser ju inte så jättebra ut. Dyrt, och mycket som är slutsålt. Vi får se hur det här går.

Hann med en snabb kaffe med Ex-Fru idag också. Bett henne vara kontaktbar, ifall planer skulle behöva göras för Loppan, med kort varsel. Hon är med på det, så det är jättebra.

Jag böjde mig ned mot diskmaskinen nyss, och ojjade mig när det gjorde ont i ryggen:

"Du är lite gammal va?" med medlidande i rösten.

Ungar :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar