måndag 10 december 2012

Två streck?

Det kan vara inbillning. CD 11. Jag bestämde mig igår för att börja testa, trots att äl vanligtvis sker kring CD 18. Tänkte att rytmen kan vara skev efter missfallet, och när jag kollade igenom årets cykler så insåg jag att det fanns några som bara var 27 och 28 dagar. Vanligast är runt 31-32 dgr. Men om det här skulle vara en 27-dagars så är det typ dags att börja testa, just in case. Jag vill inte riskera att missa.

Så nu kör jag med Testlagrets test ett tag. Och imorse... jag tycker mig se början till det andra strecket. Det kan vara önsketänkande. Ibland, om man tittar riktigtriktigt noga så kan man ju ana att det finns ett till streck därunder fast det inte är nåt. Men jag tycker att det ser ut som att strecker klivit upp och är på G. Det vore ju underbart! Har också känt av livmodern, men det har jag gjort till och från ända sedan missfallet, så det behöver inte betyda nåt.

Men. Jag är inte alls förberedd! Ska växla pengar idag, och måste börja kolla upp hur det ser ut med resor och aktualisera resplaner för mig själv. Har liksom inte velat gå in i det där på riktigt. Nu kan det ju vara så att det inte behövs än, men jobbigt om det slår om och jag inte har nån koll.

Hoppas dock att jag är hemma på torsdag. Vill inte missa Loppans lucia på dagis. Och Ex-Fru mår inte så bra, och jag har Loppan från onsdag och två veckor framåt. Hopaps att hon orkar hjälpa mig! Det är fan så mycket krångligare att komma iväg när det finns ett till barn. Skuld för att det här tar energi från henne, och rent praktiskt att få till det utan att hon blir lidande.

Shit. Det kanske är på G snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar