torsdag 11 oktober 2012

Är du gravid?!

"Hej, det är Lotta från Mama Mia Söder. Är du gravid?!"

Så blir det lite mer verkligt. Allt eftersom. Jag promenerade hem på min lilla skogsväg. Kände mig deppig. Full av alla möjliga känslor. Och så det där telefonsamtalet- så svävade jag sista biten. För jag är faktiskt gravid! Tänk! Och så den där lilla rösten som säger

"näe, inte bli för glad. Du vet att mycket kan hända så här tidigt!"

Och jag VET det. Men just nu är jag gravid, och just nu så är jag jätteglad och förhoppningsfull. Jag tänker vara det, så försiktigt som det går!

Jag fick tid för inskrivningssamtal den 15 november. Om en månad. Det är inte så länge. Ibland känns det som att de där tolv veckornas halvmagiska gräns är så långt borta. Och inskrivningssamtalet i v 10 också. Sen när jag tittar i almanackan: den där veckan när jag ska på kurs. Två Loppaveckor. Och en till. Det är inte så långt! Jag hoppas att de passerar fort, och framför allt: att de går bra.

Vilka virriga tider. Det är så jävla dubbelt. Icke kontrollerbart. Fantastiskt, Oroligt. Och helt underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar