fredag 26 oktober 2012

Samma som igår.

Läget oförändrat.

Igår på kvällen var jag spyless på att sitta i soffan och ta det lugnt, så jag städade och möblerade klart med de nya möblerna och pryttlarna. Det blev verkligen superfint, jag är så nöjd!

Det var fortsatt likadant med blödningarna, om man nu kan kalla dem så. Om jag satt still- nästan ingenting. Om jag stod och gick- ljusrosa på papperet. Aldrig så att det rann, typ två ggr en ljusrosa fläck i trosorna, annars bara när jag gick på toa. Inte mycket, men ändå ljusrosa.

Jag bestämde mig ändå för att tänka att det var ofarligt, annars blir det ju helt outhärdligt. Och någonstans känns det ju lite som att det kanske är nåt ofarligt. Inga smärtor alls, och det blir ju inte mer blod. Vårdguidentjejen sa att jag skulle vara vaksam på om det blev större och större mängd blod, eller om smärtor tillkom. Speciellt smärtor på bara ena sidan. Nåt sånt har ju inte hänt. Jag skulle normalt ha fått mens om sisådär fem dagar. Kan det vara en sån blödning lite i förtid? Vårdguidentjejen sa ju att det kunde bli så igenom hela graviditeten för en del. Att man får en blödning varje månad när man skulle haft mens.

Jag tänker att jag ska ringa vårdguiden igen idag. Kolla hur jag ska tänka om det här håller i sig. Om jag borde kolla upp det då. Eller om jag ska fortsätta tänka att det är normalt bara det inte ökar eller börjar göra ont. Och ifall jag kan ta en sväng in till stan och Kulturhuset, utan att tänka att jag förvärrar nåt. Jag blir tokig på att sitta hemma. Och på söndag är det ridskola. Loppan är ju hos Ex-Fru den här helgen, men Ex-Fru är rädd för hästar. Konstigt att jag inte visste det. Så hon föredrar om jag kan sköta närkontakten med "de där djuren. :o) Då blir det ju lite springa bredvid när Loppan ska trava. Jag hoppas att det går bra.

Vilken konstig helg. Jag hoppas så att det här slutar innan måndag. Tufft att gå och jobba såhär, och nästa vecka har jag ju Loppan och då går det inte att ta det lugnt när jag kommer hem heller.

Lite orolig är jag allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar