lördag 13 oktober 2012

Lördag.

Idag har jag försökt softa. Jag är inte så bra på det vanligtvis. Att min bil är paj och luktar bränt om man kör den underlättade en del. Jag är strandad här ute och det passade ju bra. Softa hemma blev enda alternativet. På måndag verkstad, men det väljer jag att inte tänka på nu.

Jag har för första gången känt mig illamående. Och det gör mig glad! Inte så vanligt att glad är känslan som dyker upp just vid illamående. Känns bara som att det ska vara så, att det är ett tecken på och en påminnelse om vad som sker därinne.

Jag lyckades sova tupplur- första gången på flera år som jag klarar det. Vanligtvis har jag skitsvårt att varva ned så mycket att det går att somna.

Har lagat massor med mat- inför Loppan-vecka. Så skönt att ha bra och god mat färdig i frysen. Bara att värma, när vi kommer hem och är dagis-och jobbtrötta.

Jag har städat, och Gnagis har rymt två gånger. Hittade honom vid sladdarna bakom TVn en gång :oS

Jag har funderat på relationer. Både på min och Ex-Frus och på en annan relation som kom därefter. Den senare tog slut i somras. Jag blir ibland ledsen över att livet med Ex-Fru tog slut. Trots att det var mitt val att bryta upp. Jag saknar det vi hade. Jag saknar det där med att ha ett liv ihop. Ett gemensamt livsprojekt. Gemensamma planer. Att vara två om allt. Att komma hem till någon, att krypa ned bredvid någon när man ska sova. Det där självklara i att det är vi. Ett oss. Jag undrar om jag någonsin kommer att hitta det igen. Känns omöjligt. Det är svårt att släppa in någon ny i h e l a livet när det redan finns en familj, om är separerad.

Jag försökte nämligen. En gång, med en fin människa som jag var tokförälskad i. Jag klarade det inte. Hon ville inget hellre än att dela liv, men jag backade. Sen försökte vi igen, och jag var tydlig med att jag inte ville eller kunde dela allt, men gärna en annan sorts relation. Typ på deltid. Men det gick inte heller.

Jag trivs rätt bra själv också. Men nångång vill jag nog väldigt gärna hitta det där igen. Som jag hade, men som dog. Eller inte dog, men bytte form.

Jag pratade med pappa igår, och han är så glad över det här i min mage! Gör mig jätteglad också :o) Han sa att han och mamma pratat om att mamma nog kan ta ledigt ett tag när (om) bebisen kommit. Och hjälpa mig lite. Det vore ju guld. Då blir det lättare för mig att kunna ha både en alldeles ny nyföding och en liten Loppa samtidigt. Jag önskar så att både mina föräldrar och min syster bodde närmare. Det hade varit så himla bra.

I fredags hängde jag hemma hos Ex-Fru och Loppan. Det var en mysig kväll. Flygplanen flög tätt under kvällen. Vi bestämde att vi ska åka till Arlanda imorrn och kolla när planen lyfter och landar. Loppan är så sugen på att flyga. Jag funderar på om vi skulle ta oss en sväng till Köpenhamn nån dag framöver. Skulle hon gilla. Och det behöver ju inte bli så dyrt.

Jag är sugen på äppelpaj. Tror att jag ska göra mig en sån, och sen kolla på Sons of anarchy.

Det är så ljuvligt med helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar