söndag 14 oktober 2012

Biljävel.

Imorrn ska den in på verkstan. Igen. Jag är så trött på den. Nu en ångestklump i magen inför tanken på vad det kanske kommer att kosta. Om det kommer att kosta så mycket att det inte är nån idé. Då måste en ny bil akutshoppas under veckan på nåt sätt. Jag vill inte det. Jag är kass på bilar, och att hitta en superbillig som ändå rullar... inte min bästa gren. Så håll tummarna för att den klarar sig!

Jag halvsover i soffan. Kollade nyss på klockan för att se om det var rimligt att gå och lägga sig. Kl var 19. Inte riktigt OK än då. Dödstrött!

Det blev inte Arlanda idag. Det blev Panduro istället, och nya vinterskor till Loppan. En Loppa på dåligt humör mellan varven: Men jag får aldrig nånting!!! Jag får aaaaldrig nånting!!!! Jag kommer aaaaldrig få nånting!!!! Iiiingen lyssnar på mig!!! Sagt av en Loppa med både Panduro-kasse och skodito, nyfikad med kladdkaka i magen. Undra om det är en förkylning på G?

På torsdag har jag tagit ledigt. Bara för att. För att jag har dagar att ta ut som jag jobbade in i somras. För att jag är jobbless och behöver bryta snurren. För att Loppan ska få sovmorgon och sen bli hämtad tidigt. Jag tar aldrig ledigt utan att ha en anledning, utan att jag ska göra nåt speciellt. Men jag ska börja göra det ibland. Har också tänkt ta ut nån föräldraledig dag emellanåt. Har många lägsta-nivådagar kvar. Det känns extra viktigt just nu, att ta hand om mig själv och om Loppan. Skapa utrymme. Komma ihåg att man k a n det.

Imorrn kommer Loppan! Och på lördag kommer mamma och pappa. Hade jag glömt, så det blev en mycket glad överraskning. En snabbvisit- en natt bara. Men det ska bli jättemysigt!

Solsidan och macka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar