onsdag 16 januari 2013

Fortfarande trött.

Jag är så jättetrött. Jag är alltid morgonpigg, men imorse var jag inte det.

Den här resan var omtumlande på ett helt annat sätt än de tidigare två. Dels för att det blev så trassligt att hinna dit, för att jag var så orolig över att komma försent- med ett ägg som kanske redan släppt och blivit för gammalt, men också för att det är tredje gången. Oron över att det kanske inte skulle lyckas blev mer desperat, djupare. För att jag inte vet hur många försök till jag har råd med, för att rädslan över att det kanske inte kommer att lyckas blir större och större.

Det var en ganska ledsen upplevelse den här gången.

Jag tog mig iallafall en promenad i Köpenhamn. Ett iskallt Köpenhamn. Vackert likväl. Sen hade jag ont i magen och var helt dödstrött. En kaffe på McDonalds med bra bok blev räddningen. Sen tog jag mig en sväng till Tiger, och DET. Det ger alltid energi. Jag älskar att shoppa billiga grejer, som jag ändå behövde, eller inte behövde. Massa bra pyssel till Loppan, till exempel.

Sen tåg hem, och då var det minsann inga förseningar. Att landa i min säng- det var pure heaven.

Nu; vågar ju knappt ens tänka det, men tänker ändå att det känns som det gjorde efter första gången. Som varmt inne i magen. Obekvämt att sitta på vissa sätt. Moligt. Jag minns att förra gången, när det inte tog. Så kändes inget alls. Jag vågar ju inte dra några slutsatser utav detta- kan ju vara bara konsekvenser av att någon har rotat runt i livmodern. Men det känns iallafall nåt.

Ikväll har jag varit hos Ex-Fru och Loppan. Borde verkligen städa härhemma men har haft noll städfokus den senaste veckan. Får bli i helgen. Brödbak med. Nu vill jag bara sova. Sova, sova, sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar