lördag 12 januari 2013

Glad gubbe!

Igår kl 22 var det negativt, fast jag såg att båda strecken var starka och att det nog skulle slå om snart. Imorse kl 04 var det positivt. Så jag ringer Stork kl 8.30 och får en tid så tidigt som möjligt på måndag morgon. Jag vet inte hur tidigt de kan göra. Spermierna ska ju tinas och så. Säg att jag kan få en tid kl 9. Då sker inseminationen som mest 35 timmar efter omslag, som minst 29 timmar efter. Skulle kunna gå. Har läst någon klinik som rekommenderade 28 till 48 timmar efter omslag eller nåt liknande. Det är så olika det där, på de olika klinikerna. Det är egentligen lite längre efter omslag än jag önskat, men nu går det inte att göra på nåt annat sätt. Och då vet jag ju om det är en bra idé med sena inseminationer eller inte. Får se det som ett test. Är hursom mycket nöjd med att det inte slagit om tidigare, för nu kan jag komma ganska billigt undan. Finns jättebilliga tågbiljetter, och slipper helgtillägget. Läskigt bara att åka tåg dit- är så rädd att tåget ska bli jätteförsenat. Tänker att jag tar nattåget, och är framme i Köpenhamn halv sju eller halv nio. Halv nio är klart billigast, men tänker att det kan vara värt några hundringar att få lite större marginal och tar nog det som är framme halv sju.

Jag vaknade fyra, och nu kan jag ju inte somna om. Jag vet inte riktigt hur jag ska få den här dagen att gå. Fjärilar i magen. Ska messa mina kollegor och fråga om nån av dem kan rycka in för mig på måndag, och kolla om de tycker att det är OK att jag tar det här som en semesterdag, fast det är med så kort varsel. Vore nice att slippa karens.

Nervöst och spännande!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar