onsdag 30 januari 2013

Bo.

Nu upptar boendefrågan min hjärna igen. Det vore så schysst att ha en lägenhet nära skolan där Loppan ska gå. Oj vad det skulle underlätta. Annars kommer jag ju skjutsa henne, och hämta. Men i takt med att hon blir större så skulle det vara nice om hon kunde gå hem själv. Fröknarna vi träffade sa att ofta börjar barnen gå hem själva vid årskurs tre. De får gå i fritids till fyran. Jag vet att många föräldrar härute på landet har kämpat för att få tillgång till skolskjuts, men tror inte att det har gått igenom. Så Loppan skulle inte kunna ta sig hem utan mig. Nu ligger ju det där långt fram. De första åren blir det ju fritids hursom. Och jag borde ha tagit mig fram så pass i bostadskön om ett år eller två att det skulle vara möjligt att få en lägenhet i skolområdet. Så vi får se. Men jag tänker mycket på det. Och också: om det skulle bli en liten. Vad skönt det vore att inte behöva dra iväg med bilen, utan istället kunna gå iväg med vagnen och hämta.

Jag var så trött igår! Somnade i vilorummet på jobbet och sov en halvtimme. Sen hade jag massor att fixa hemma på kvällen, och sen kollade jag på en film och slocknade. Veckan utan Loppan är ett maraton i hemskötsel. Det ska tvättas, strykas, städas, lagas mat. Jag undrar hur folk får ihop det. Jag får ju ihop det, men det blir inte så mycket tid över. Fast det kanske inte är meningen att man ska ha så mycket tid över heller. Funderar på att ta mig en tur till Norrland på nån av mina barnlösa helger framöver. Och bara vila. Bli servad med mat, och inte behöva städa. Jag har så svårt att bara ta det lugnt här hemma, eftersom det alltid finns så mycket att göra.

Nå. Iväg på kurs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar