lördag 19 januari 2013

Såsig lördag.

Förutom två långpromenader så har jag knappt lämnat soffan. Lagat lite mat, bakat lite bröd. Städat lite, iofs. Men annars har jag kollat på en massa film, läst. Tupplurat. Välbehövligt tror jag, och ganska behagligt. Det kan dock kännas aningens ensamt efter ett tag.

Det känns fortsatt moligt och spännigt i magen. Måtte det vara så att det är nåt där! Om några dagar kommer jag att tjuvtesta. Jag har ju ett lass med gravtest från Testlagret, så det är bara att köra. Står att de kan upptäcka graviditet från 7 dgr före beräknad mens. Låter väldigt tidigt. Jag minns att jag testade med såna test förra gången också från typ dag 7 men fick positivt resultat på dag 12 eller 13.

Om det inte är nåt så kommer jag att bli jätteledsen. Om det är nåt så vet jag inte vad jag kommer att känna. Glad, såklart. Men också lite rädd tror jag. Rädd för att det ska bli missfall igen. Om det skulle vara nåt, så ska jag iallafall göra ett VUL typ vid vecka 8. Ungefär där behöver jag få se hjärtslag där inga hjärtslag fanns sist. Annars kommer jag inte kunna tro på det.

Nu vet jag ju inte om det där ens är nåt att fundera på än. Men lite är det så att jag går runt och känner mig gravid, fast jag egentligen inte vågar. Och även om det skulle vara nåt på G just nu, så är ju risken stor att det försvinner redan innan jag testat positivt.

Vilket under det är att det föds barn. Att en del barn bara blir, utan att vara planerade. För när man planerar så verkar det fan så svårt att få till det. En miljard faktorer som ska vara helt rätt. Samtidigt.

I övrigt saknar jag Loppan nåt fasligt. På måndag kommer hon. Jag vill ha de där pillriga små fötterna i mitt knä. Nästa helg får vi besök av systeryster och hennes två knoddar. De stannar fredag till söndag. Loppan längtar. 8-åriga kusinen är idolen.

I veckan ska vi välja skola till Loppan. Svårt. För oss faller nog valet på en kommunal skola som ligger hyffsat nära både mig och Ex-Fru. Det är så svårt att veta. Så många skolor att välja mellan. Det som talar för den här skolan är att den är nära. Att Loppan känner några som går där. Att klasskompisarna hamnar nära och det blir lätt att leka. Att de kör rätt traditionell undervisning, och det tror jag på för Loppans del. Hon är en skötsam tjej och har lätt att lära. Inga problem att sitta still, förutom hemma ;o), och jag tror att hon tar till sig katederundervisning bra. Jag har hört föräldrar till barn som har väldigt många myror i brallan, och de har valt andra skolor just för att det inte funkar med den traditionella formen.

Vi får väl prova. Och försöka byta om det inte funkar. Jätteläskigt med att börja skolan tycker jag. Loppan kommer ju från vårt lilla hippieaktiga dagis där de är så duktiga på att se barnet, och där det handlar så mycket om att barnen får vara individer. Och 20 barn på hela dagiset, med 5 fröknar. Det blir en stor omställning. Den tilltänkta skolan är stooor, 6-års till nian. Läskigt.

Jahapp. Sms från Ex-Fru. Loppan har kaskadkräkts.Hon har varit frisk så länge, så jag har bara väntat på det. Men usch ändå. Hoppas det bara var nåt hon ätit. Lilla skruttan.

Stjärnorna på slottet, som omväxling till alla thrillers jag kollat på. Och så nybakt bröd och varm choklad. Det är ju lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar