söndag 13 januari 2013

Tid och tåg- check!

Jag fick tid kl 9 imorrnbitti, som jag hoppades på. Så då blir det natt-tåget som kommer fram till Köpenhamn halv sju. Är lite nervös för det, litar inte på att tågen kommer fram när de ska. Men har ju två och en halv timme att spela på, och om det skulle vara försenat mer än så så borde jag ju kunna ringa kliniken precis när de öppnar och skjuta fram tiden innan de hinner tina några spermier. Hoppas jag. Alltid nervöst när nåt inte är helt bekant och inte som det varit förut.

Jättepirrig och uppfylld av att jag snart är på väg igen. Försöker tänka det som ett experiment, för att få veta om en senare insemination är en bra grej. Om jag inte provar så vet jag ju inte det. Så om jag inte får med mig ett växande bebisfrö så får jag iallafall med mig information som kan hjälpa mig vid nästa försök. Försöker jag tänka.

Mina fina kollegor svarade att de skulle lösa morgondagen, och att jag bara skulle ta det lugnt och fokusera på mig själv och det här. Så glad att de är så snälla, jag får så lätt dåligt samvete.

Hur ska jag få den här dagen att gå? Klockan tre är det ridlekis. Det blir bra, för det är total närvaro. Sen följer jag nog inte med hem till Ex-Fru som jag tänkt. Då måste jag nog hem och förbereda mig. Borde försöka sova nåt också. Kan tänka att det inte blir så mycket sova på tåget. Och den här natten blev ju väldigt kort.

Jag tror att jag måste börja med en promenad och varva ned.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar