torsdag 10 januari 2013

Måndagsångest på torsdag.

Den där Loppan-har-åkt-ångesten som vanligtvis hamnar på måndagar, men den här veckan på en torsdag. Det är lätt att bli lite ledsen när man går runt och plockar bort kojan under köksbordet, flyttar Fiffi och Sovnallen från sängen och slänger små strumpor i tvätten. Jag har två hem- ett när Loppan är här, ett annat när jag är själv. Båda har sina fördelar och nackdelar, men hemmet med en Loppa i är det bästa.

CD 12, och jag har börjat med Clearblue. Jag gjorde det igårkväll, eftersom kroppen kändes så äl-ig och jag inte ville överraskas av ett positivt test direkt, som förra gången. På Testlagrets test blev det ett svagt streck igårkväll och imorse, på CB var det en ring båda gångerna som tur var. När jag klickade ut själva stickan så fanns ett svagt streck där, men antagligen för svagt för att ge en glad gubbe. Men det känns som att det är nåt på G. Idag kom en flytning med en bloddroppe i. Det är den tidigaste ägglossningen ever för mig isåfall. Om det är så det ska bli så vore det helt fantastiskt ifall jag kunde testa positivt ikväll. Det skulle passa helt otroligt bra. Då kan jag åka imorrn och få en tid på eftermiddagen. Isåfall skulle det bli på ungefär samma sätt som första inseminationen, när det funkade. Dessutom skulle det bli på en vardag. Fast jag vet inte om jag kan hålla mig till planen att bara åka på en vardag. Jag tror inte jag kan hoppa över om den glada gubben kommer i helgen, om förutsättningarna är goda och jag kan ta mig dit på ett inte alltför dyrt sätt.

Jag är jättetrött. Loppans små ben har varit mitt täcke de senaste två nätterna. Jag har en 200 cm bred dubbelsäng. 140 cm är helt outnyttjade, och på 60 cm på högerkanten sover både Loppan och jag. Hon är som en värmesökande missil- försöker jag flytta mig en liten bit ifrån så kommer hon direkt med sina ben och fötter, i sömnen. Det är trygghet för henne. Hon har en egen säng såklart, på sitt rum. Men där sovs det väldigt sällan. Och det är himlans mysigt också, att ha henne snusandes bredvid. Men de senaste nätterna har det inte blivit så mycket sovet, så det ska bli skönt med en natt utan ben-täcke.

Först ska jag kolla lite TV och äta mackor och varm choklad. Jag känner mig lite trött, som att jag skulle behöva ta hand om mig lite.

På ett sätt skulle en resa till Köpenhamn sitta fint. Det är nån slags skräckblandad förtjusning.

Vi får se hur det blir!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar