måndag 21 januari 2013

Loppan in da House.

Lovely!

Igår somnade vi båda vid åtta-tiden. Blir sällan bra när jag lägger mig så tidigt- sover kasst och/eller vaknar mitt i natten och är pigg. Så det är en ganska trött jag som försöker få liv i mig med kaffe och en bra bok.

Igår var en väldigt busy day på jobbet. Det händer mycket just nu. På gott och ont. På ett sätt skulle jag bara vilja såsa, att allt bara flöt på. Samtidigt så söker jag också upp utmaningar. När jag märker hur stor ansträngning det är, att hamna i nya sammanhang där det krävs nya saker. Så blir jag provocerad och tänker att det enda sättet att få det att gå lättare- det är att utsätta sig ännu mer. Inte bli bekväm. Våga testa. För jag bllir så lätt bekväm. Och när jag blir det så blir jag rädd för nytt.

Sen är jag ressugen. Jag vill sätta mig på ett tåg och åka bort. Helt och totalt omöjligt rent ekonomiskt exakt just nu- måste först laga hålet som den senaste inseminationen gjorde. Men sen kanske.

Från att i hemlighet ha känt mig rätt säker på att det tog, att det fanns ett litet växande frö därinne. Så kände jag igår att nä. Det har nog slutat. Det har nog försvunnit. Dag 8 efter inseminationen, och jag tjuvtestade imorse. Väldigt  tidigt, jag vet. Men kunde inte låta bli. Bara et streck, inte två. Jag har ingen susning ifall det har funkat eller inte, jag bara tror ja ena stunden och nej i nästa. Sen har det helt klart, fram tills igår, känts som det gjorde första gången när jag blev gravid. Men som sagt, det betyder inte så himla mycket. Det kan ha varit, och sen inte blivit. Usch, så nervöst. Jag går runt och klämmer på de stackars tuttarna hela tiden. Vid dag 9 började de göra ont när det funkade. Ingenting än. Sist när det inte funkade började de göra ont typ dag 13, och då var det bara ett tecken på att det var mens på G. Att det kan bli så att det visar sig vara en graviditet, och att denna sedan håller hela vägen- det känns nästan som en omöjlighet. Jag har svårt att tänka mig att det kan bli så.

Nå. Dusch, väcka liten Loppa. Jobb och dagis. Tisdag it is.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar